đŸ–€ Ni kanske undrar hur det gĂ„r?

En vecka har gÄtt sen jag registrerade mig hos min online-PT. Den hÀr veckan kÀnns som minst en mÄnad.... Jag har hunnit med att bÄde lyckas och misslyckas trots att jag inte ens har hunnit fÄtt varken kost eller ett fÀrdigt trÀningsschema! Jag har hunnit Ängra mig att jag gav mig in pÄ det hÀr och jag har kÀnt mig peppad pÄ att jag just gav mig in pÄ det. Jag Àr nog lite för ivrig... och kanske lite stressad...
 
För att min PT, My ska kunna lÀgga upp ett kostschema mÄste hon ju sjÀlvklart veta hur jag Àter i nulÀget sÄ det första jag har gjort nu Àr att registrera och redovisa hur jag Àter - sÄ i 5 dagar har jag nu lÀmnat in vad jag Àter och vilka tider. 
 
Jag har fÄtt direktiv att ta en powerwalk pÄ 30 minuter varje dag - komma upp i minst 10-12tusen steg om VARJE dag - helgen inget undantag. 
 
 
Hon har lagt in ett trÀningsschema i appen och jag har nosat lite pÄ det.... en nosning som gav mig sÄn trÀningsvÀrk i benen sÄ jag inte har kunnat gÄ pÄ tre dagar.... dvs. jag har INTE kunnat gÄ mina 10tusen steg om dagen... jag Àr glad att jag har kommit upp ur sÀngen. Jag har nog ALDRIG haft sÄn trÀningsvÀrk i mina ben!! Jag kÀnde mig nÀstan febrig av smÀrta första och andra dagen. 
Hon har Àven lagt in nÄgra övningar som jag inte kan göra pga min artros i mina hÀnder, sÄ dÀr behöver jag andra övningar att göra. Men ben/rump-övningarna tog dÀr de skulle!! 
 
 
Den hÀr veckan har annars varit i Coronans tecken.... MÄndagen började med att tvÄ kollegor gick hem efter nÄgon timma för att de var lite smÄsnoriga.... bÄde testades positivt för covid-19.... nÄgon dag senare tappar vi ytterligare kollegor... VAB, familjekarantÀn m.m. SÄ vi har varit en tapper liten skara pÄ Förskolan som stretat pÄ! DÄ en avdelning var helt tom pÄ personal fick vi pussla och slÄ ihop grupper. I fredags var det vÀl igentligen ingen av personalen som kÀnde sig sÀrskilt pigg.... det var en slitsam vecka. Jag har testat mig tvÄ gÄnger den hÀr veckan men har hÄllt mig frisk.
Jag har bunkrat upp med covid-tester för nu Ă€r det inte frĂ„gan OM utan NÄR man sjĂ€lv Ă„ker pĂ„ det. FĂ„r jag inte Covid nu sĂ„ vet jag inte vad jag har för dunder-immunförsvar!! 
 
 
 
Mitt ord för den hĂ€r veckan fĂ„r bli *KÄMPA* 
 
❀
 
 

Kommentera hÀr: