đŸ–€ Pasta

Jag har lÀnge viljat prova att göra egen pasta, men har tyckt att de dÀr pastamaskinerna Àr lite för dyra. SÄÄ dök det upp en begagnad pÄ facebooks sÀljsida - jag budade upp till 200:- och fick den! 
 
Jag har assisterat nÀr syrran gjorde pasta nÀr jag var dÀr en gÄng sÄ lite koll hade jag
 
 
Men jĂ€klar vad gott det blev!! 😍
Och faktiskt inte alls svÄrt - det blev ravioli - en fyllning pÄ skogschampinjoner, schalottenlök, ricotta, parmesan och basilika, och sÄ en vitvinssÄs som man bara slungade runt pastan i nÀr den var klar. Toppa med ruccolasallad, pinjenötter, basilika och parmesan. Riktigt gott! (recept frÄn köket.se)
 
Och man mÄste ju prova sig fram - och nÀsta gÄng vet jag att jag kan fylla pastan lite mer, för det Àr inte sista gÄngen jag gör egen pasta.
 
❀
 

Kommentera hÀr: