đŸ–€ Energi

Det hĂ€r med att jag skulle försöka blogga lite mer och oftare gick visst sĂ„dĂ€r... 🙄 
 
Jag Àr sÄ slut pÄ energi hela tiden! PÄbörjar saker som jag inte orkar slutföra... Àr inne i en rens-period och vill fixa rensa och kasta massor med skit! NÀr jag börjar gÄ igenom gamla lÄdor och korgar hittar jag massor med gammalt skit som jag skulle ha slÀngt för lÀnge sen! 
Vi har sÄ mycket saker överallt! Det Àr sÄ stökigt och jag vill bara stuva undan skiten och fÄ lite rent och "lugnt".
Det Ă€r sĂ„ skönt att kasta och göra plats, fĂ„ lite ordning! Önskar jag kunde fĂ„ lite ordning i köksskĂ„p, garderober och mina klĂ€der ocksĂ„... - Jag vet bara inte hur vi ska komma dit! Jag börjar lite hĂ€r och dĂ€r och inget blir klart. 
 
NÀr vi har fÄtt vÄra nya möbler ska vi se om vi kan fÄ plats med nÄgra lÄga vitrinskÄp dÀr vi kan stuva undan lite saker. Jag kan knappt vÀnta! Vill fixa NU! 
 
HÀromdagen lyckades jag komma ivÀg pÄ en promenad - behövde fylla pÄ med lite energi och skulle ÀndÄ hÀmta en ring som jag lÀmnat in pÄ lagning.
 
 
Det var kallt och halt men otroligt vackert och skönt! I Botaniska TrÀdgÄrden "blommade" rosorna! 
Jag mÄste bli bÀttre pÄ att ta promenader och njuta av min fina nÀrmiljö. 
 
Nu börjar det bli ljusare pÄ eftermiddagarna sÄ dÄ kanske det blir lÀttare att koma ut. Jag vill ju komma igÄng i gymmet men tycker inte riktigt att det kÀnns bra att gÄ in i ett svettigt gym nu i pandemi-tider nÀr det faktiskt rekommenderas att man inte ska det. 
Jag Àr en rutin-mÀnniska och mÄste ha rutiner pÄ allt jag gör! Annars blir det inte av! Det gick sÄ bra att komma ivÀg och trÀna nÀr jag gjorde det varje gÄng jag slutade tidigt. Nu fÄr jag försöka hitta pÄ nÄt annat "varje gÄng jag slutar tidigt" istÀllet - Jag Àr ute hela dagarna pÄ jobbet och tycker att det Àr skönt att fÄ komma in nÀr jag kommer hem, men jag fÄr vÀl försöka ta mig ivÀg pÄ smÄ promenader ÀndÄ. 
 
Idag - Söndag - Vad ska jag sĂ€tta tĂ€nderna i idag dĂ„? Rensa i köket kanske 😬 
 
❀
 
 
 

Kommentera hÀr: