♥ Förkyld

Jag brukar alltid åka på en förkylning i början på sommaren. I år när den inte kom så trodde jag att jag hade klarat mig... men icke....
I tisdags smög förkylningen på mig.... och i Onsdags bröt den ut ordentligt. Eftersom att jag så lätt blir beroende av nässpray försöker jag att inte ta det alls, inte ens när jag blir förkyld. Jag upplever att förkylningen går över fortare när jag inte använder nässpray. Men det beror väl på att jag då upptäcker när förkylningen är över på riktigt och inte bara är tät i näsan pga allt nässpray. Det är så lätt att bara ta en dutt nässpray när man känner att man är på väg att bli täppt... nästan lite i förebyggande syfte... 
Jag har varit duktig och klarat mig bra utan nässpray, kunnat hålla ut på nätterna. Men igår gick det inte längre.... tät i båda näsborrarna och helt omöjligt att få in en endaste gnutta luft.... fan då... känner mig besegrad... 
 
 
Men... än så länge har jag bara behövt ta det en gång.... och hoppas att jag klarar av att härda ut resten av förkylningen utan nässpray. 
 
Nu vill jag bli frisk...

Kommentera här: