Smink o scrapbooking =)

Jag tycker att det är så himla kul att sminka sig o piffa =) Så hittade Annica en sminkblogg där tjejen gör sååååå jättefina ögonmake-uper!!
http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/

Då tänkte jag att NÄSTA gång jag sminkar mig så ska jag fota mina ögon o jämföra o lära mig massor hur man ska sminka mig. Den här gången skulle jag "bara" på personalfest o kände att jag bara ville ha lite smink o inga lösögonfransar. Resultatet blev detta:





Grejen är den... att i verkligheten känns det som att jag är betydligt starkare sminkad än vad det ser ut som på bilden! Är det så att det är svårt att fånga färgen på foto? Eller ser det sådär "lamt" ut i verkligheten oxå hm... Hur kan tjejen i sminkbloggen få så fina bilder?? Bättre kamera? Eller mer fårg på ögonlocken? Eller kanske en kombination.... förmodligen...

Ja jag var på personalfest igår med mina "nya" kollegor. De är supertrevliga o det var jättekul! Trots att jag kom hem sent o la mig kanske runt 01.00 inatt så vaknade jag MEGAtidigt idag!! Vad är det för feeeeel på mig liksom?!! Jag vaknade kl.07 o kunde inte somna om!! Så jag gick väl upp vid kl. 7,30 eller nåt... drack en kopp te o plockade fram alla mina scrapbook-saker =) En till HOBBY förutom smink (om man kan säga att smink är en hobby...) Så här såg det ut på mitt golv då:



Och det färdiga resultatet blev:




Det blir en lugn lördag =)

♥ Puss ♥

Kommentera här: