Färga håret hemma...

Håret är trött torrt o slitet efter sommaren... o så ser jag en reklam i en tidning på hårfärg som jag känner skulle passa mig perfekt!!
Jag ger mig iväg till Åhlens o köper. Tar en promenad längst vattnet o blir skönt urblåst för att sen gå hem o med gott samvete softa o "spaa" lite. Jag läser duktigt på förpackningen innan jag slänger o hårfärgen... Hm... undrar hur många det är som verkligen gör det där allergitestet?

"Applicera den ofärgade färgcremen bakom örat.... vänta 48 timmar utan att tvätta... om det under denna tid uppstår onormala reaktioner ska du inte genomföra hårfärgningen..."  (aningens förkortad version)

Äsch det där har man ju inte lust till!! Att vänta i flera dygn innan man ska färga! Jag vill ha färg i håret NU!

 


Innan färgningen


Slänger i färgen... o väntar 10 minuter... som det står på förpackningen.


Hjälp...

Jag förvånas alltid av hur mycket färg man spolar bort från håret... det ser ut som det skett ett styckmord i mitt badkar varje gång... lite brunare den här gången... o föresten... "behåll skyddshandkarna på" ehh dom har jag ju kastat!! De var ju asakladdiga sen jag hade i färgen!! Snåla skitar! De kan väl skicka med 2 par handskar! Vem sparar de där joxiga handskarna?! o vilken tiiiiiiid det tar att spola ur håret!! Nackspärr!! I med efterbehandlingscremen... mm lukar alltid så gott! Synd att de inte skickar med några tuber till... Låt verka i några minuter..... KLAAAAAAR!


ehh... svart?? 

Kanske ljusnar om jag torkar det.... torka torka torka.....................





Kan NÅN se likheten på hårfärgen??

Är numera medlem i "missnöjda brunetters klubb" tillsammans med Annica...
Jag ska fan inte ge mig på att färga håret själv... jag vill ju ha rött hår!!

Ljus Guld/Mahognybrun=svart... det ska jag komma ihåg...

Ja ja... tur att det bleknar lite......

Kommentera här: