Morgonpigg...

...ja jag är så innitusan morgonpigg... Lördag morgon o jag vaknar typ kl. 7,00. Det är dumt när man får lov att sova hur länge som helst. Det är ju NU innan man har man o barn man kan göra såna saker! Bara ligga grisa till kl. 11 typ! Men nähepp jag vaknar tidigt o har inte ro att ligga kvar. Idag gick jag upp kl. 7,30. Jag var tvungen att gå upp på toa o då hade jag inte ro att gå o lägga mig igen. Mina morgonrutiner en helg när jag vaknar såhär tidigt är att jag går upp o brygger mig en stor kanna kaffe, sätter mig i soffan o tittar på 4:ans barnprogram till nyhetmorgon börjar kl. 9,00. Sen sitter jag o dricker kaffe o tittar på TV o grisar i soffan (istället för i sängen) i några timmar i pyjamas. Det är faktiskt rätt skönt det också... Fast jag skulle inte ha nåt emot att sova iaf till kl. 9,00... (Vilken händer IBLAND faktiskt)

...jag älskar frukost... o en sån här dag när jag vaknat tidigt lyxar jag till det lite extra (enigt mig iaf). Idag blev det fruktsallad med banan, äpple, vindruvor, torkade aprikoser, russin, valnötter, solrosfrön o sen toppa med lite naturell yoghurt o ett kokt ägg till det. Supergott!




Det finns många konstiga barnprogram kan jag lova, "Pokemon" o sånt värdelöst... men mitt favoritbarnprogram är nog "Smartskallar" eller "Siv & Viv". För er som inte kollar på barnprogram så är "Smartskallar" ett vetenskapsprogram för barn med (söta) Tobbe Blom som programledare. Tillsammans med ett gäng smartskallar testar de olika saker, tex. om man kan spela instrument under vatten, om man kan göra eget lim, om superlim kan bära en bil, om man kan göra som Pippi Långstrump o dansa i taket, om man kan göra ett pappersflygplan i megasize, vilken dryck man rapar mest av, m.m. Ja det är jättebra det där programmet o man får reda på mycket matnyttigt!

"Siv & Viv" är två tjejer som jobbar för skivproducenten "Bulan", deras största idol är Lill-Babs o de drömmer om att bli så stora som hon är. Jag gillar nog det programmet mest för att de påminner om min barndomsvän Pernilla o mig när vi lekte när vi var små... tänker alltid på henne när jag ser det programmet. Vi var också lite halvknäppa o spela in oss på band o lekte "Bäääägen" o "Tracks" o sånt... sjöng o knäppade oss.


Annars... En sväng på stan, fyndat underkläder. Får se om jag får med mig Mona ut o ta ett glas vin på G:a Masters, skulle va trevligt. Det är premiär på deras uteservering idag!


Är det sommar nu?


Kommentera här: