Saker man kan göra för att fördriva tiden på båten...

Att fördriva tiden på Gotlandsbåten som tar tre timmar, är inte det roligaste när man åker själv... Iaf så är man så illa tvungen.


Saker man kan göra för att fördriva tiden:

Äta, dyrt o inte så gott på båten... tog med egen frulle idag. Kände mig som en mupp när jag började plocka fram min lilla matsäck i mina små tupperware-burkar. Yoghurt, lite müsli, solrosfrön o kokt ägg till det. Inte nog med det tog jag upp en våtservett från min väska, en väska som innehåller allt. DÅ kände jag mig verkligen mupp...


Läsa bok, vilket jag tycker är lite jobbigt eftersom att jag bara läser böcker med mycket humor... jag skrattar ofta högt när jag läser o det blir så pinsamt när man sitter med 405 andra resenärer.


Se film. Jag tar nästan alltid med mig min dator på båten. Där har jag samma problem som när jag läser... känslomänniska som jag är sitter jag ofta o gråter o skrattar till film o tv... vilket jag helst INTE gör tillsammans med 450 andra resenärer som inte har nån aning om vad jag ser på för tårdrypande film.


• Man kan sitta o tjyvlyssna på andra resenärer, DET är rätt kul! Satt o lyssnade på ett äldre par (tja i mamma o pappas ålder då). Det är ju märkligt vad kvinnor trippar runt för sina män! Blev nästan lite förbannad! Varför ska kvinnor hålla på o passa upp på dem o serva som om de vore nån jävla hushållerska?! O så när helt plötsligt mannen gör nåt bra typ hämta en jacka åt sin fru i bilen på bildäck, ja då ska hon höja honom till skyarna o "tack min ängel"! Det är precis som att det är så självklart att frun ska passa upp på sin man men när han gör en liten vänlig handling så ska hon minsann tacka o buga! "vill deu ha kaffi neu?" Naj bare om due vill de". "Vill due ha någe i kiosken? Ja kan gå för di, va vill due ha då?" Precis det här handlar det om i min bok som jag läser nu o det kanske är därför jag reflekterade över det ännu mer idag...  Det mest irriterande är nog mannens överlägsna uppsyn! Han sitter i en självsäker ställning o låtsat va så jävla bäst! SÅNT irriterar jag mig på så jag kan kräx!! Översittargubbe! O så skrattar han sådär lite översittar-aktigt o nedvärderande! Usch för såna typer!! De sitter mest o surar o tittar inte ens på varandra. Hon har löst korsord oavbrutet under hela resan o han bara sitter där med benen i kors...  (Ändrade dock lite uppfattning senare... när jag skulle dra ur sladden till datorn. Jag log lite snällt mot den sura gubben o han log tillbaka... sen log han hela tiden medan tanten såg lika sur ut fortfarande... det kanske i själva verkat var HON som var den sura av dem??)

Sen har vi det lilla mysiga resesällskapet, två unga tjejer o en mormor. De pratar om mysiga saker... om att lösa korsord... tomatplantor, att renovera hus o annat. De pratar hela tiden o jag blir glad när jag hör dem.


Det ska bli skönt att ha sällskap när jag åker tillbaka till Ön på måndag kväll.


Kommentera här: