đŸ–€ Veckan

Min vecka har varit sÄdÀr... 
I söndags smög sig en ryggvÀrk pÄ mig och det blev bara vÀrre och vÀrre. Under natten till mÄndagen sov jag inte mÄnga timmar! 
Ingen sovstÀllning avlastade ryggen sÄ hur jag Àn lÄg gjorde det sÄÄ ont! Jag Àr ju sÄ glad över att jag har hÄllt mig frisk frÄn förkylningar nu i "dessa tider" eftersom att vi har stenhÄrda restirktioner pÄ jobbet... nu var jag tvungen att vara hemma frÄn jobbet pga ryggen istÀllet. Det blev tvÄ dagar hemma men jag hade nog behövt nÄgon mer dag.... 
Det fanns ingen tid hos min naprapat förrÀn nÀsta vecka, men jag mailade och bad om att fÄ komma om hon fick en Äterbudstid. 
Jag fick en tid samma kvĂ€ll 🙌  Huvudet klarnade upp lite efter behandligen men jag Ă€r inte helt bra i ryggen. Fick mig tvĂ„ nĂ„lar i skinkan som swushade till ordentligt! 
Eftersom smÀrtan i ryggen ÀndÄ inte vill ge med sig passade jag pÄ att ta en semesterdag i fredags nÀr vi ÀndÄ hade sÄ lite barn. Jag behövde det. 
 
 
 
Jag har fĂ„tt prova nĂ„got som jag har viljat prova hur lĂ€nge som helst!! Skjuta pistol!! 😬
Olas kompis Erik hÄller pÄ med sÄnt (det var med honom vi sköt kanon för nÄgra Är sen)
SĂ„ igĂ„r fick vi följa med till skjutbanan och skjuta bĂ„de pistol och revolver - bĂ„de med vanliga patroner och med svartkrut och kula. SÅ JÄKLA KUL!! Det hĂ€r Ă€r min grej! 
 
Det Àr lite svÄrt att se, men om man tittar pÄ tavlan sÄ ser ni att det Àr ljusa prickar dÀr jag har prickat in mina skott. Jag tror att just den hÀr tavlan Àr mina trÀffar med den revolvern jag hÄller i pÄ översta bilden, men lite kraftigare skott (eller vad man sÀger, mÄste ju lÀra mig de rÀtta begreppen)
Nedersta bilderna Ă€r nĂ€r jag skjuter med revolvern vi sköt med svartkrut. Det POFFADE nĂ€r man sköt, rök mycket och luktade mycket krut - hehe 😆 Man blev liksom lite glad av att skjuta med den! 
Det var lite meckligt att ladda den, det gjorde Erik, inget vi amatörer ska ge oss pÄ.... 
Titta pÄ kulorna! Erik har tillverkat dem sjÀlv!! o dessa sköt vi bara bort!! 
 
Faktist en liten dröm som gick i uppfyllelse att fĂ„ skjuta pistol - och jag tror nog att det inte var sista gĂ„ngen 😄
 
❀

Kommentera hÀr: