♥ Krav Maga Workshop

Herregud säger jag.... Idag vaknade jag med smärta i HELA KROPPEN!! Träningsvärk, blåmärken och ledbruten efter drygt 4 timmar med Krav Maga - Det är alltså det som Ola är ledare i två kvällar i veckan, allt från kids till vuxna.
Nu hade Ola fixat hit två tjejer som håller i workshops för tjejer runt om i Sverige - Så vi var väl en 20st som ville lära oss lite mer om självförsvar. 
Eller... ville och ville.... jag anmälde mig väl inte helt frivilligt först.... Ola befallde mig: "NU ANMÄLER DU DIG SÅ BETALAR JAG!" ....okeeejdååååååå!! Och jag ångrar mig verkligen inte!! Det var såå kul och lärorikt!! 
Men med kondition, styrka och smidighet som en elefant så var det riktigt riktigt jobbigt, för att inte tala om hur det känns idag....... UGH! 
 
 
De två stackars killarna som ligger där på golvet fick hoppa och vara "angripare" när vi tränade, det var då det verkligen blev "på riktigt" - Det är snudd på omöjligt att ta sig ur en stark mans grepp!! Jag är väldigt glad över att jag aldrig har råkat ut för nåt sånt i verkligheten!! Man måste kunna vissa knep för att ta sig ur, det är bara så!! 
Är väldigt tacksam över att få ta del av denna lärdom - ALLA borde lära sig det här! 
Önskar nog att jag hade lärt mig det här tidigare, nu känns det liksom nästan försent.... Fast det är det väl egentligen aldrig.... 
 
 

Kommentera här: