❤️ Redo för solen

Varje år brukar jag äta betakaroten inför våren som sommaren - Det gör att jag tår solen lite bättre, bränner mig inte lika lätt och får en lite mer brunare ton än grisrosa. 
Såklart ersätter det INTE solskyddskräm!! Jag använder solskyddsfaktor 30 när jag ligger i solen både i ansiktet och på kroppen.
 
 
Det är bra om man börjar knapra dessa tabletter några veckor innan solen steker på, så att de hinner börja "verka". För mig funkar det!
 
Var hos tandläkaren häromdagen... fasar alltid för det eftersom att det kan bli så vansinnigt dyrt + att jag har det lite jobbigt med min käke. Det liksom kuggar lite. 
Jag tror att jag har varit "hålfri" i tre år nu... minst... i år räknade jag med att det skulle va nåt att laga. MEN mina tänder är jättefina och jag hade bara lite lite tandsten. Dock ska en gammal lagning bytas ut, vilket min tandläkare har pratat om i två år nu - så det var jag beredd på. 
 
 
...föresten... så gör det jävligt ont att ta bort tandsten på övre framtänderna... hur lite det än är! 
 
💋

Kommentera här: