♥ Tar det lugnt

Det där med att ta det lugnt har alltid varit min grej :) Jag är nog lite småflummig o har lätt att slappna av o inte göra nåt.
Idag har jag slutat tidigt o var hos läkaren direkt efter jobbet. Jag förklarade läget med långdragen förkylning, huvudvärk, migrän o stress. Fick ingen starkare migränmedicin, jag har ju faktiskt migrän rätt så sällan... men när den väl kommer så är det ju "nära-döden-upplevelse"... 
Min vanliga huvudvärk är troligtvis muskulärt (eller hur det kan stavas) alltså att musklerna typ är för spända... eller nåt. Jag ska inte va rädd för att ta värktabletter som alvedon och ipren. Fick oxå kortisonnässpray utskrivet för nästäppa vilket oxå kan göra att huvudvärken släpper. 
Migränen beror ofta på stress i mitt fall o jag ska försöka lära mig ta bort måsten o prioritera. Träning är oxå nåt som jag måste börja med så fort jag kan, jag VET att träning gör mig glad o får mig att må bättre. Jag får mindre ont o det ger mig energi. Men tyvärr har jag inte råd för tillfället men hoppas få ordning på ekonomin inom snaaaar framtid. Vill att lägenhetsköpet ska va klart innan jag binder upp mig på andra månadsavgifter.Men seeen kommer det bli toppen :)
 
Såå idag efter jobbet ignorerar jag damm och disk o tar det mest lugnt ♥ 
 

Kommentera här: