♥ Trasig katt

Min jobbvecka blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig... Natten till tisdag vaknar jag av en skräll!! det var Nalle och Merengue som bråkat/busat/lekt vid klösträdet o Nalle har lyckats slå i eller ramlat tokigt på sitt vänstra bakben. Han vill inte stödja alls på det. Jag får bära upp honom i sängen och försöka sova vidare.
På tisdagen ringer jag veterinären men de har inga tider förrän onsdagen, så kl 10 på onsdagen tar jag min lilla trasiga Nalle till veterinären. Han hade krupit in i transportburen så han var redo att åka när jag kom och skulle hämta honom. 
Det blev sövning och röntgen... och man kunde konstatera att benet var av. Gips och smärtstillande i 10 dagar! och vips så var Johanna 2500:- fattigare. TACK VARE att jag har försäkring på honom, annars hade det blivit säkert det 4-dubbla.... 
Nalle tycker inte alls om sitt gips, det gör att han välter när han ska upp o stå, han blir bara förbannad! Troligtvis har han ont oxå för han skriker när han rör sig. 
Annars är han vid gott mod,äter och dricker och är kelsjuk. Det som oroar mig nu är att han inte går på lådan.... 
 
Nygipsad och sövd...
 
 
Kelsjuk och mår efter omständigheterna ganska bra

Kommentera här: