♥ Macarons

Mmmm idag gav jag mig på att baka Macarons för första gången, det kändes som att man inte kunde misslyckas med den här utförliga beskrivningen (från Hemmets Veckotidning):





Bara att plocka fram den dammiga mandelkvarnen som jag inte använt på många många åååååår
Skållade o skalade mandeln redan igår så att den hann torka ordentligt innan jag malde den





Vispa äggvita o socker o rör i alla andra ingredienser o mmmmm så god smeten ser ut... färgen påminner om när vi blandade vispad (eller ovispad) grädde med sylt som vi hade till pannkakor när jag var liten - MUMS!




Sen spritsade jag ut små knöggliga grunkor som jag trodde skulle släta till sig i ugnen....
o eftersom att det var lite svårt att fota medan jag spritsade den där kladdig mojjan, då så blev det ett foto när jag var klar med spritsandet, händerna räckte liksom knappt till ändå.




 
...de slätade inte ut sig i ugnen... så de blev inte så fina... men vad tusan!! De duger!
o eftersom att det är lika svårt att få händerna att räcka till att fota medan man smörar på smörkräm så blev det ytterligare ett foto "efteråt" När jag liksom är klar redan



Fyllda med smörkräm smaksatt med Gunnels goda björnbärssylt


MUUUUMS o glufs glufs!




Jag kommer definitivt baka Macarons igen!!


Kommentera här: