♥ Midsommar 2010

...Ja så var den dagen över.

Sen jag blev singel för snart 4 år sen har jag firat midsommar med mina grannar. Varje år har man lite ångest över sånhär traditioner... man vill ha nån att krama o pussa på... o så hoppas man att "jomen näääästa år kommer jag fira med nån jag älskar"... mm... eller hur... Det blev midsommar ändå o jag hade en toppendag =) Mina grannar är så himla trevliga o bra så man känner sig inte på nåt sätt ensam.

Jag började dagen med att äta en tallrik jordgubbar med vaniljyoghurt, sååå gott! o en bra start på dagen. Sen blev det sill-lunch i trädgården med alla, grannar o vänner - var nog 15st. Efter lunchen gick vi allihopa till Paviljongsplan o dansade (tittade på när barnen dansade iaf) När vi kom hem därifrån fixade jag lite bål o så blev det kaffe o Gunnels saffranspannkaka =P Smaksens!
Dagen gick så himla fort bara! SOL i massor - tror att det är den soligaste midsommar vi har haft under de här 4 åren jag har varit med. Vi kunde sitta ute hela dagen o hela kvällen. Vi grillade o åt Monas superdupergoda potatissallad med sparris o parmesanost. Drack gott under hela dagen såklart o man var i ett ständigt jämt rus redan sen sill-lunchen med alla snapsar. Kvällen avslutades med allsång o Andreas gitarrspel =) Så himla mysigt.

Fick känna lite på Katarinas gravida mage med =) Mysigt att känna de små sparkarna o jag längtar efter den dag jag själv får uppleva det. Eftersom att jag är lite försiktig med att ta på andras magar, gravida eller inte, så var det Katarina som tog min hand o bad mig känna.... Jag har svårt att förstå varför man helt plötsligt ska få känna på nåns mage bara för att det ligger en bebis i den, jag känner gärna men tar inte för givet att jag får göra det utan att fråga först. Det var iaf supermysigt!

Näääästa år... ska jag fira midsommar med nån jag älskar =)

Kommentera här: