Ser fram mot helgen :)

...ibland har man det rätt lyxigt på jobbet ändå.


Idag har vi haft så lite barn på dagis så vi har haft utflykt till Visby. Jag skulle ha börjat kl. 6,00 idag men eftersom att vi var så många personal så mötte jag upp de andra i stan kl. 9,30. DET är lyx!! Men det kan vi vara värda efter att ha jobbat häcken av oss hela terminen + att vi inte får ut ordentliga semestrar! Nu ska ju jag inte klaga vad gäller semester... eftersom att jag får en spontan-semester nästa vecka... + tre veckor till sen igen.

Slutade iaf kl. 13 idag när de andra åkte tillbaka till dagis. En arbetsdag mellan 9,30-13,00 kan man leva med va?! :) 

Nu väntar en helg i Kalmar först o främst. Åker med båten kl 7,20 imorgon bitti.... det har blåst nu i flera dagar så jag får väl vänta mig en gungig färd... "gammal sjö" är värst...
Min ena katt Nalle är redan helt "mattesjuk", han kan inte LEEEVA utan mig! Han känner på sig att jag ska iväg tror jag... för han är tok-kelsjuk o ska vara där jag är hela tiden... för att inte tala om hur han kommer va när jag kommer hem...  Den andra katten, Merengu är oxå sällskapssjuk, med det är hon jämt.

Jaha ja! Inför Kalmar o fest i dagarna två så har jag lyckats få en dunderfin solbränna med matchande soleksen. Solbrännan o eksemen matchar VERKLIGEN klänningen... nooooot! En o annan partyfinne kan jag oxå lyckats odla... perfekt...
Packningen är nästan klar iaf o jag vet inte huuur jag ska hinna använda alla kläder o alla skor! Man kan tro att jag ska va borta i 1 månad eller nåt!! Väskan är knökafull! 18 par skor, 2 jackor o tre nessesärer... typ..
Det är ju märkligt att man ska lyckas packa ner så mycket onödiga saker "bara ifallatt" man skulle vilja använda det... Det kan va saker man inte använt på ett halvår... men JUST imorgon kaaaaaanske jag vill ha det! Suck... man blir ju trött på sig själv iblan. När jag har bilen med mig över till fastlandet så har jag ALLTID massor med onödig packning, det är ju ändå inget man måste gå o dra på. Annars KAN jag faktiskt packa effektivt oxå.

Ikväll blir det iaf till att göra sig extra fin med peeling, fila fötter, måla naglar o raka o dona :)

Kommentera här: