Njuter av lugnet

Njuter i fulla drag av att inte ha nåt att göra i några dagar... Att inte ha nåt att göra brukar få mig att få panik annars! Krypa ur skinnet o klättra på väggarna.

Igår kväll tog jag mig några glas vin o lyssnade på regnet. Idag sov jag länge... ovanligt för mig... men jag gick upp kl. 10,00. (sover iofs inte så värst bra på nätterna just nu... men jag brukar iaf vakna tidigare)

Idag har jag suttit ute hela eftermiddagen i solen o stekt, mm... stekt... utan att smörja in mig... så... mm... jag har bränt mig lite. Om det är nån som tvivlar på att solcreme funkar så är jag ett levande bevis på ATT det verkligen funkar! Missar jag en endaste liten prick på min kropp så syns det. Jag har tex. haft en vit hand på ryggen en gång. Jag hade sommarjobb som simskollärare utomhus o skulle stå i solen hela dagen... Skulle smörja in mig själv på ryggen eftersom att min dåvarande sambo hade jobbat natt o låg o sov när jag begav mig iväg, ville inte väcka honom. Jag smorde in mig så gott jag kunde... solen stekte på min rygg hela dagen... o när jag kommer hem igen har jag halv vit rygg... en vit hand... OCH EN ILLANDE röd andra halva på ryggen där jag inte alls kommit åt. Ont ont... o jättefint...

(Här hade jag tänkt lägga in en jättefin teckning som jag målat i paint... men det funkar inte.... ni får fantisera hur det såg ut)

Precis när jag har vilat upp mig efter några hektiska fest-dagar med Annica är det dags för nästa besök. Det tar faktiskt på krafterna att festa flera dagar samma vecka... men det var iaf kul o det sker ju inte så ofta.

Om några dagar invaderas mitt hem av mamma, pappa o lillebror. Moster med man kommer också men de ska bo i källar-lägenheten. Det blir trevligt att ha dem här o det blir lite annat än när Annica var här. Nu blir det iofs säkert mycket vin också... men även åka runt lite på ön... ut o äta... traska omkring.

...Sen är det slut på semestern.


Är det meningen att det ska va såhär? Jobba ihjäl sig resten av den mörka o tråkiga tiden på året... ha semester i typ tre veckor. Hoppas på sol. Under de få semesterveckorna man har ska man hinna göra så mycket som möjligt så man är helt SLUT när det väl är dags att börja jobba igen! Ok jag fick en veckas spontan-semester ett par veckor innan min riktiga semester... men den gick ju så fort... Så ja jag har haft fyra veckor semester... o ja ok... jag ska ha två dagar till sen... Vilket innebär att jag har tagit ut 22 dagar av min semesterpott... vilket även innebär att jag bara har tre dagar kvar att ta ut till året är slut, de dagarna kommer jag spara till jul. SE nu börjar man redan planera för det!! Ständigt detta planerande för att få vara ledig... o det gör jag även att jag trivs på mitt jobb... vet att det kommer att vara en relativt lugn höst med färre barn... men ändå...

Ibland känner man sig slut som människa... o då har inte ens "det riktiga livet" börjat... det där som jag vill ha... När ska JAG träffa nån att leva mitt liv med?? När är det min tur att skaffa allt det där som JAG vill ha? Man, barn, hus m.m. På vintern vill man bara sitta inne o rugga... orkar inte ut o träffa folk... på sommaren vill alla va fria, flirtar o raggar men vill inte ha förhållande. Suck!

Vill inte ALLA leva tillsammans med nån?!!


"Är man för kräsen kan man bli utan" har jag hört... men det måste ju kännas rätt också... fast man kan faktiskt prova... vad har man att förlora? Några veckor av livet? Man kan förlora några veckor eller kanske några månader av livet eller vinna nån för resten av det!

Kommentera här: