♥ Hur går det med träningen?

Det har gått två månader sen jag började träna aktivt (igen) och vet ni vad? Jag har inte haft träningsuppehåll en enda vecka sen dess!! Har fått ställa in två träningstillfällen, men har ändå fått till träningen en dag dessa veckor. 
 
Så träning var tredje vardag och minskade portioner med mat (eller... tja kanske inte mindre portioner mat men den där andra "bara för att det är gott"-portionen hoppar jag över), (nästan) inget godis på vardagar i två månader har resulterat i -2,5kg på vågen och betydligt bättre flås! 
Jag äter alltså precis som vanligt - allt! Även pizza och hamburgare och annan "skräpmat" - Men bara inte lika mycket. Det är den "dieten" JAG tror på.
 
 
Jag märker ännu inget på kläderna att jag gått ner ett par kilo, men jag känner att kroppen börjar bli lite fastare. Tyvärr har jag inte mindre ont i kroppen, vilket jag trodde att jag skulle få... men det kanske kommer när jag blir starkare. 
 
Eftersom att jag tränar när jag slutar tidigt och inte äter mellanmål på jobbet så äter jag en proteinbar efter träningen - Det är gott och jag blir mätt. Det blir som en liten belöning efter ett svettigt pass. 
 
 
 
Har ni sett Mia Skäringers program Kroppshets på SVT? 
 
 
Ett program som berör och gör ialla fall att JAG får mig en tankeställare. 
För mig är träningen och att jag vill gå ner lite i vikt inte en fråga om att jag inte kan acceptera hur jag ser ut... jag vill bara känna mig starkare, ha mindre ont och trivas i kläder som jag tycker om. 
 
Ett program värt att titta på. 
 
 

Kommentera här: