♥ Slite marknad

Sista helgen i Augusti är det alltid "Slite marknad", dit brukar vi åka.
Förra året var jag hemma i Småland och laddade för ett fallskärmshopp den här helgen - mamma och jag åkte smalspåret till Hultsfred och gick på marknaden där. Det blev ingen hopp, det var får dåligt väder.
 
I år blev det lite Marknad. Det är mest stämningen man vill åt tycker jag - och lite godis 😋 Köpte faktiskt en sak till, ett fat från "Handmadefromtunisia" (kolla deras instagram om ni är nyfikna på vad de har) 
Köpte ett matchande fat till de vi redan har.
 
På vägen hem från Slite passerade vi ett ställe som heter "Bara". Där finns en ödekyrka som jag aldrig har sett tidigare. Jättefint!
 
 
 
 
 
Jag njöt av en lugn lördagkväll med rött vin och godis på nya fatet - egentligen perfekt att ha godis på ett djupt fat istället för en skål! Då slipper man ju gräva ner i botten för att hitta det man är sugen på. 
Ola jobbade vaktjobb.
 
Snipp snapp snut så var helgen slut! 
 

Kommentera här: