♥ ChokladLakritsPannacotta

Varför gör jag inte pannacotta oftare? Det är ju så enkelt och gott! Eller just det.... vilken tur att jag inte gör det så ofta..... det är kanske inte det bästa man kan äta om man vill gå ner i vikt.... 
 
Igår testade jag att göra en chokladpannacotta och Ola fick välja smak - Han tyckte vi skulle ta chokladkakan med laktits som smaksättning. Så fick det bli!
 
Jag kollade lite recept och gjorde sen lite på känn.
Jag kokade upp 2½ dl grädde, drog kastrullet åt sidan och la i ca. 100g Marabous chokladkaka med lakrits (Det hade räckt med hälften tror jag... det blev lite vääl klet-chokladigt) och sen ett gelatinblad som legat i kallt vatten ett tag. 
Sen var det bara att röra ut allt och hälla upp i glas - in i kylen ett par timmar! 
 
Jag serverade pannacottan med frusna hallon för att få det där lilla fräscha kalla.
Det blev gott!
 
Jag tänker att man kan ta vilken chokladkaka som helst att smaksätta med, ta den man har hemma, den man är sugen på! 
 
 

Kommentera här: