♥ Ensam i Påsk

Vinkade av Ola igår. Han ska fira påsk tillsammans med sina föräldrar i Kristianstad hos hans syster Lena. 
Det känns väldigt ensamt... Jag vet inte om jag någonsin har varit hemma på Gotland en påsk faktiskt! Eftersom att det är en perfekt långhelg för att åka till Småland och familjen så har jag nog alltid gjort det! 
Jo jag kunde väl ha följt med till Kristianstad, men vi vill inte lämna katten ensam så många nätter... fånigt kanske... men nu när hon är så gammal och ensam så känns det inte OK. Alternativet att hon skulle åka med fanns inte eftersom att hon avskyr att åka bil. Så många timmar i bil vill vi inte utsätta henne för.
Ja jag kunde ha åkt till Småland och tagit med henne, där har hon varit förut och det blir inte riktigt lika många timmar i bil, men jag kände att det inte var så länge sen jag var "hemma" + att hunden och katten inte riktigt trivs ihop. 
Jag tror nog att jag ska klara en ensam-påsk i år ♥ Jag får måla lite ägg och ta mig en nubbe! 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Kram💕 Kändes tomt utan dej! Blev inga målade ägg i år ! Men vi åt som vanligt god mat och mamma hade gjort jättegoda bakelser😊 Sedan saknade jag även Jocke med fam. 🐣

Kommentera här: