♥ Glasögon

För ett drygt ett år sen gjorde jag en synundersökning - vet inte rikigt varför, men jag har/hade så ofta huvudvärk så jag ville väl kolla så att det inte berodde på synen. Då sa optikern till mig att han kunde "se" på mina ögon/min syn att jag inte läser så mycket.... Men att man kan träna upp det igen. Sååååå jisses vad jag har läst senaste månaderna!!! Har aldrig någonsin läst så många böcker under så kort tid!! (Tack Sofie Sarenbrant för bra, spännande och lättlästa böcker) 
Nu under en tid har jag käns att min syn förändrats - det har liksom känts som att ögonen inte samarbetar på nåt sätt! Jag ser inte skyltar, eller vad som står på skyltarna... när jag kör bil osv. 
Så jag bokade in en tid för synundersökning. Jodå synen hade försämrats OCH optikern kunde se att jag hade läst mycket!!! Häftigt tycker jag!
Eftersom att jag har grön starr i släkten kollas även det upp med jämna mellanrum. 
 
Så det blev dax för ett par glasögon igen! Har ju haft det tidigare men däremellan har synen varit bättre så jag har inte behövt glasögon på några år.
 
Men fy vad det är svårt att välja bågar!!! Optikern valde ut två bågar som han tyckte passade mig:
Gillar båda!
Båda är sköna, sitter bra och kostar ungefär lika mycket...
Tog med dem till jobbet och lät både personal och barn tycka till, men det gjorde inte valet lättare - Det är jämt fördelat på rösterna! Åhh! 
Ola, mamma och syrran tycker de till höger.... och mina närmsta vänner tycker de till vänster.... 
Färgen på de till vänster men formen på de till höger.... åhhhhh! 
 
Måste bestämma mig!

Kommentera här: