♥ Nyttiga Chokladbollar - recept nr.2

Det är ju sååå praktiskt att ha en låda nyttiga chokladbollar i kylen! När sug och hunger kommer smygandes kan man ta sig en boll med gott samvete!
Snart är laddning 1 slut så jag slängde ihop en laddning när jag kom hem från jobbet.
Den här gången provade jag ett annat recept:
 
 
Det här är en skärmdump från tidningen hembakat, vill man går man in på deras hemsida och söker på nyttiga chokladbollar så hittar man det säkert.
 
 
Eftersom att jag är så lat orkade jag inte följa receptet och alla moment... utan jag slängde i allt i en mixer och bara körde runt tills det blev en bra smet att rulla bollar av. Jag hade bara 1 msk kokosolja tyvärr men pytsade i lite mer vatten för att få bra rull-konsistens. Hade kunnat tänka mig att byta ut vattnet mot lite kaffe men det hade jag inget just då.
Som jag skrev i förra "Nyttiga chokladbollar"-receptet så kan man prova sig fram lite! Jag hade nog i lite mer vaniljsocker... det är väl dumt kanske.... det blir ju mer onyttigt med det. Men godare. 
 
Vansinnigt gott! o de här var nog snäppet godare än de förra! 

Kommentera här: