♥ Kräftkalas

Dax för årets kräftkalas! Jag tror inte att jag åt kräftor förra året... Så jag tyckte det var dax nu!! Bjöd hit Jenny & Henke med 4 barn och så smaskade vi kräftor med tillbehör! 
Ola är ju inte jätteglad åt kräftor - mycket jobb för lite mat - typ. Men han åt några i alla fall :) Det är en djungel när man ska köpa kräftor!! Jag tog bara några, de billigaste kanske... som hade fått dåliga recensioner... de var ändå OK. De småländska färska kräftorna kostade 400:-/kg!! Det hade varit billigare för mig att åka hem till småland och FÅ en hink kräftor gratis!!! (Kanske... om jag hade fiskat dem själv... eller jag hade iaf kunnat köpa 1kg kräftor lite billigare än 400:-...) 
 
Det här får bli en tradition! 

Kommentarer:

1 Anonym:

180kr kg👍

Svar: Till nästa års kräftkalas SKA jag ha fin-kräftor från Småland!
Johanna

Kommentera här: