♥ Smaskig kola

Köpte asagod kola i butiken "Lyckliga jag" (ja de säljer kola, kläder o mina favvosmycken från miOmolly) 
I alla fall fick jag en idé om att att experimentera med mitt goda chokladkola-recept, tror faktiskt receptet kommer från mormor egentligen... bästa chokladkola-receptet är det iaf!! 
Det jag gjorde idag var att prova att strössla över lite olika smaker, idag testar jag: vitt strössel, lakritsflakes och flingsalt. Jag har inte kunna smaka än så jag återkommer med recension :)
 
 
Recept:
 
100g smör
1dl socker
1dl sirap
3msk kakao
1tsk vaniljsocker
 
Koka i ca. 5-6 minuter. Häll upp i en form på ett bakplåtspapper o låt kallna o stelna. 
Jag lät kolan stå i ca 5 minuter innan jag strösslade på lite försiktigt. Då hade en "hinna" hunnit bildats och strösslet stannade på ytan men fastnade i kolan. Strösslar man för tidigt så skulle jag tro att det sjunker ner för mycket. 
(misslyckas man så man inte kan skära går det jättebra att äta kolan halvgeggig med sked) 
 
MUUUMS!
 
 

Kommentera här: