♥ Sorbetdrink

Igår åkte Ola o jag med hans föräldrar till Slite marknad. Första gången jag var där och fick "hemma-känslor" :) HultsfredMarknad med raggarmusik, linedance, karuseller, marknadskarameller, kockostoppar, munkar, en jävla massor med skräp, god mat och senare på kvällen en ordentlig fyllefest (som jag avstod från igår) 
Det luktar speciellt på marknader... o alla marknader verkar lukta likadant... nygräddade munkar, brända mandlar och damm.... 
 
Ola jobbade igår kväll och själv tog jag det lugnt hemma o satt o drack en urgod drink som Sara hade med sig förra helgen när hon var här.
 
 
En sändär somrig "sorbetdrink" Farligt goooooooood!! 
 
Sara kallar den "Sommardrink Anneli"
 
75cl Vodka
3 Pressade Citroner
2dl Koncentrerad juice apelsin/ananas
3/4 Burk kokosmjölk
 
• Rör ihop allt och frys in
Servera två matskedar av "sorbeten" i ett glas och häll på fruktsoda, rör om.
Drick o njut :)
 
Jag som älskar kokos ska nog ha lite mer kokosmjölk i när jag gör den nästa gång.
••••••••••
 
Söndag idag... 

Blir nog en lugn dag. Har åkt på en riktig förkylning så jag orkar inte göra så mycket. Vilo-dag för att ladda inför kommande vecka med inskolningar och rätt mycket på jobbet. 
 

Kommentera här: