♥ Uuuughhhh vilken vecka!

Ja vilken vecka!!
Måndag o Tisdag minns jag inte vad som hände..... hm... kanske var i nån helgkoma fortfarande.. hmm... jo planering o lång dag i måndags som vanligt.... tisdagen slutade jag tidigt o åkte till OKQ8 o beställde tid för att få på mina vinterdäck. Jag fick en snabb tid o lämnade bilen på onsdag morgon på vägen till jobbet o gick därifrån till dagis, jätteskönt!! o Jag fattar inte varför jag inte gått o cyklat oftare till jobbet!!! Latmasken Johanna!!!

Och onsdagen förtsatte såhär... när jag kom till jobbet kl 8,30 fanns INGEN av personalen från min avdelning där! Alla var SJUKA!! Jippie!! Då fick Johanna använda sin HJÄRNA så att det började lukta bränt! Jag, en vikarie o så en praktikant fick hålla fanan i topp den dagen tillsammans med 10 barn. Det gick över förväntan faktiskt, men visst var det lite mycket....
Sen ringer gubben från verkstaden.... OooooNoooo mina däck är för det första väldigt slitna, men det värsta av allt... de passar inte bilen ALLS!!! Jag har då fått med mig FEL däck till bilen!! Suck, precis vad jag behövde! Ja ja inget att göra nåt åt, bara att fixa nya däck. Verkstadsnissen tror att han kan ha ett par däck som passar o han kollar upp det till på torsdagen så bilen får stå kvar på OK till dess den har fått på vinterdäcken.
På Torsdagen får jag gå till jobbet... o jag är glad för att jag inte behövde ta bilen för marken var full med snöööö!! Sååå fint!! o jag fylls av lyckorus =D Som när man va barn!



Iaf så ringer verkstadsnissen o berättar att han har hittat ett par däck som passar min bil som han säljer till mig privat! Vilken tur jag hade där!! Så för 1500:- fick jag tillbaka bilen med vinterdäck på =)
Bara att hämta bilen när jag gick hem i torsdags.

Fredagen har flytit på bra, få barn på dagis. Slutade kl 13 o åkte hem o pyntade o gjorde ännu mer adventsfint. Nu är det fredagkväll/mys/koma.

Ett glas vin eller två... ♥



Kommentera här: