Snart en vecka på nya jobbet avklarat =)

...Snart har jag jobbat en hel vecka på mitt nya jobb. Det känns jättebra än sålänge, lite förvirrat med rutiner o sånt men det kommer man nog in i snart =) Personalen är jättetrevlig o man känner sig välkommen!
Var på KickOff igår, bowling o pizzabuffé - trevligt!

Idag öppnade jag för första gången, Tina på en annan avdelning var snäll o kom tidigare så jag slapp öppna själv. Jag var ltie nervös för larmet... har aldrig hållt på med såntdär med larm... Men jag kan lova att problemen började betydligt tidigare än vid dagisdörren, för att larma av var det minsta problemet just idag.... När jag kom ut till bilen imorse kl. 6,10 var den helt igensnöad... jag sopade av bilen o gav mig ut på de oplogade vägarna med typ 30cm snö på... Jisses vad det var jobbigt att köra! När jag skulle svänga in till vägen där dagiset ligger så höll jag på att köra fast!! Plogbilen hade lyckats ploga upp en snövall vid infarten o ja, jag körde faktiskt fast litegrann... Tankarna for huvudet.... skulle jag parkera bilen o gå sista biten? Står det barn o färöldrar o väntar på mig? Vem ska jag ringa om jag kör fast mer?? För jag lyckades ta mig loss... jag tog fart o kom in på vägen, sniglade fram o höll på att köra fast på parkeringen... Nej usch o fy för snö! Nu får det vara nog!!
(Tittar ut o ser att det snöar, suck...)



Visby är iaf väldigt vackert i snöskrud!!






~♥~

Kommentera här: