Skönt med helg :)

Har inte rikigt fått till det i köket än efter renoveringen.... nu har jag lyckats stuva in den fula micron i ett skåp o gjort fint med ett stort fat med frukt :) Känns bättre!





Skönt med helg!


Idag har jag haft min lyxfredag :) Jobbade 6-12. Det är skönt att sluta kl 12 men det är dödens jobbigt att gå upp kl 5 den här årstiden! Det är inte humant att behöva gå upp så dax!! Imorse när kl ringde fattade jag ingenting, trodde att det var mitt i natten. Jag var skittrött efter att ha varit uppe o torkat kattspya kl 3... Dumma katt... Jag vaknade av att hon hulkade när hon låg i sängen, med min snabba reaktionsförmåga slängde jag henne typ 2 meter o ner på golvet där hon istället spydde på mattan... Phu... värre än att ha småbarn... (skulle jag tro...eller?)
Jag kom iaf iväg till jobbet o usch... det är så mörkt...


På väg till jobbet: 25-sep-09 kl.05:39

Föresten så satt jag o funderade på vad man gör när man är ensam o gör sånt som man helst inte vill att nån annan ska se... förutom när man petar i näsan o sitter på toa typ... Ett ex är när jag sitter i bilen på väg till jobbet såhär dax på morgonen... när jag sitter o sjunger i högan skyn på låtsas-engelska för att jag inte kan texten... eller när jag står hemma o lagar mat i min ensamhet på helgerna o dansar o sjunger medan jag lagar mat o dricker vin... då vill man inte heller att nån ska se... Så när jag har besök eller har passagerare i bilen så håller jag mig i skinnet...

Det blev inget kastanjehjärta idag :( Det fanns inga kastanjer vid de två stora trädan jag kollade vid...
Det får bli en annan dag med pyssel :)

♥♥♥

Kommentera här: