Snacka om att ta med sig jobbet hem....

Var 4:e fredag jobbar jag mellan kl. 6,00-12,00. Vi brukar kalla de fredagarna för "lyxfredag"... Igår hade jag en lyxfredag... OBS! SKULLE HA!


Igår var det genrep för dem som har tornerspel i Visby, då bjuds alla förskolor o skolor in för att de ska ha nån publik att öva inför. De största barnen från min förskola skulle åka o några skulle åka med mig in till Visby o en mamma skulle ta med dem tillbaka till dagis, för att tiden passade bra.

Då fick jag en snilleblixt utan att tänka efter riktigt... De kunde ju faktiskt stanna o äta mellis hos mig, det var ju precis vid mellis-tiden som tornerspelen skulle va slut! Jag har ju stor trädgård (som jag delar med mina grannar) så där kan vi va! Så jag tog med mig korv o bröd o saft från dagis o fixade mellis till kl. 14,00. Så hade jag trädgården full med barn i en timma (iaf 11st) på MIN LYXFREDAG! Jag måste va galen!! Men så är det när man inte har nåt vettigt att göra på sin fritid... Till råga på allt slängde jag ihop några chokladmuffins till dem... Sen luktade hela mitt hem o mina händer kokt korv hela kvällen... o katten smet ut TVÅ gånger... (har två innekatter)... Men det var rätt mysigt trots att jag offrade min "lyxfredag"... jag hade ändå inget annat planerat o våra dagisbarn är snälla, så det blev lyckat tycker jag.


Jahopp... så är det helg ja... o vad ska man hitta på en helg som denna. Har faktiskt inte varit ensam en enda helg i maj o har nog lite panik för att jag inte har NÅT att göra på hela helgen. Det ska bli kanonfint väder så det får väl bli att sitta o mysa i trädgården. Kanske skulle gå ut på krogen... eller... nja... eller... tja... skulle va ganska egentligen... eller... ja ja, jag får väl se vad som händer. Om jag hade haft lite mer pengar hade jag åkt till Kalmar o festat loss med Annica, hade varit kul! Men fan... här måste man vända på varenda krona minst två gånger... så det skiter sig direkt. Pengar är inte allt, men det underlättar.

Föresten... en positiv sak när det gäller pengar... igår roade jag mig med att räkna alla småpengar som jag sparar i en glasburk avsett för spaghetti, så det får ju plats ganska mycket pengar i den... (fan vad jag kan knepet att roa mig en fredag eftermiddag, tar med mig jobbet hem + räknar småpengar... kul liv)... iaf så hade jag säkert dubbelt så mycket än vad jag hade trott!! (Får ju slänga en del gamla 50-öringar som inte gäller längre förstås... men snart gäller väl inte de "nya" heller så det är bäst att växla in dem) Jag hade väl sisådär en 1200:- i småpengar! Det firade jag med ett glas vin! Tjohoo!



Kommentera här: