Party Party Party...

Nu börjar man nyktra till igen efter några dagars festande med Annica... undrar om det tar längre tid för alkoholen att gå ur kroppen när man blir äldre?? Det kanske bara känns så...

Fest med Annica blir alltid helt galet o så blev det även den här gången. Hon kom till mig i onsdags o vi la upp en plan för hur vi skulle lägga upp festandet under hennes vistelse (eller jag tror det var Annicas plan o jag hängde på) Fest onsdag, vila torsdag, fest fredag o lördag.

Vår nya taktik blev att äta så mycket som möjligt för att få en bra grund för alkoholen. Vi började med att mosa i oss taccos på onsdagen. Taccosen blev en fin grund till en kul kväll på "munken". Det var inte så mycket folk till en början men sen blev det mer (eller om det var att man började se dubbelt kanske...) Vi blev bjudna på drinkar o dansade hela kvällen. Sen var det efterfest på en båt i hamnen... Annica ville bli bjuden på ost o kex o vi fick en ica-kasse med ballerinakex... Jag moffade potatissallad... o jag har ingen aning om när vi gick hem faktiskt... det blev inte vrålsent iaf. Tokigt :)

Om jag inte minns fel så åt vi upp resterna från taccosen när vi kom hem också...


Torsdagen blev en slödag vid poolen... Vi lagade fisksoppa o senare packade vi en liten pick-nick-påse med ost, kex, oliver o vin o gick ner till Almedalen. Det var lugnt, soligt o skönt. Efter en stund kommer två unga killar o slänger sig ner hos oss o smaskar på vår pick-nick. De var trevliga o bjöd oss på förfest till morgondagen.

De går vidare o Annica o jag tar en sväng till Hamnplan5. Vi dricker två drinkar o njuter av utsikten. Det fick bli en lugn kväll o vi gick hem rätt tidigt.


På fredagen packar vi våra badkläder o åker till Tofta o lägger oss o solar. Solen steker på o det blåser lite, det är lagom varmt. Packat med folk i alla åldrar. Allt från barnfamiljer till coola killar o tjejer i mini-bikini. Reflekterar över att det nästan inte finns nån utan tatuering. Jag är rädd för att jag ska känna mig fet, blek o malplacerad... men det finns alla former på den där stranden upptäcker jag. Jag kanske är blekast... men absolut inte fetast.

Efter vår dag på stranden är vi sjukt sugna på bacon! Vi grillar kycklingfilé, baconspett o haloumiost o äter en god sallad till. Gott som tusan! Vi gör oss i ordning till den där förfesten som vi är bjudna till... jag kan inte påstå att jag är speciellt sugen... men Annica vill prompt "det är kuuuul att knyta nya kontakter"... mm... men de får gärna va över 20år... Ja ja... vi går dit iaf (snygga som tusan såklart) förväntar oss stor fest med massor med drinkar... först o främst så hittar vi knappt dit... när vi väl hittar dit så är det inte precis fest... Det är tre grabbar som ser sådär lite halvt roade ut över av att se oss... vi ska vidare på en gång till en annan fest... Alla är väldigt trevliga o väluppfostrade, tar i hand o "Hej, trevligt att träffas" eller huuuur tänker jag i mitt stilla sinne... Vi sitter ensamma på en balkong o undrar vad som ska hända... (fortfarande utan drink) Till slut ska de gå vidare (igen) nu är det dags att dra till Gute så att de kan få sitt ViP-bord... NEJTACK vi går hem o till mig istället! Så Annica o jag går hem o förfestar "på riktigt" med RIKTIGA drinkar!!

Sen bar det av ut i partynatten! Hade tänkt gå till Hamnplan5 med det var fullt där. Annica ville testa nåt nytt så vi gick till Burmeister. Annica kommer in lite före mig o jag får en smärre chock när jag ser vad det kostar att gå in: 300:-!!!!!!!!! Fy fan!! Bara för att det är Marcolios ställe eller VARFÖR?!! Nej usch dit går jag inte tillbaka! Köper en Baccardi Breze för 68:- vilket jag också tycker är dyrt...

Träffar killarna från båten men de minns inte oss... Den ena killen bjuder på champagne o vi tackar inte nej till det (man blir ju ruinerad om man ska dricka o betala själv på det där stället) o han bjuder trots att vi tidigare totaldissat hans fula skor som han så stolt visade upp. Säkert svindyra...

Ja det blir en liten efterfest även den kvällen, hos mig (utan killen med champagnen o de fula skorna såklart)



Lördagen... det är segt... fattar inte hur vi ska kunna ladda om till 30+30årsfest till kvällen... nej det får bli en lugn kväll... (de förbannade orden "ska ta det lugnt") Tar med en flaska vin o en STOR flaska ramlösa. Det är massor med folk på festen... o ett ös som heter duga. Jag lyckas få i mig mitt vin (sveper nog det sista för att det är dags för oss att åka, samåker med Krille o Mona) Annica o jag är ju långt från klara med party den kvällen!! Så vi åker till Munken o fortsätter festandet där! Jag tror jag tappade hjärnan nånstans på vägen... lider av akut hjärnbrist... dricker o dansar loss... Träffar Uffe o vi blir bjudna på efterfest hos honom... ångrar det djupt... dricker mer vin... o Annica o jag stapplar hem kl. 4,45. När vi kommer hem steker vi ägg o kommer i säng runt kl. 6,00. Vaknar kl. 11 o är fortfarande onykter... usch... ångest... (fast man inte gjort nåt dumt egentligen) Söndagen går snabbt o jag är glad att det regnar så man slipper gå ut. Finns inte en chans att jag ska kunna köra bil o skjutsa Annica till båten (borde antagligen inte köra bil på flera dagar efter det alkoholintaget).

Regnet avtar precis tills det är dags att följa Annica till båten o det är superskönt med en promenad. Precis vad jag behövde!

Det är ett lugn över Visby... alla partynissar har åkt... o det är helt tyst o tomt vid Kallis... knappt så man förstår att det har varit ett bubbel av fulla människor där dagen innan...

Jag går hem o sjunker ner i soffan... äter... o tittar o gråter till en sååå bra film "P.S I Love You"... chattar lite... o somnar så fort jag lagt huvudet på kudden lite senare...


Det är Måndag o jag har inte gjort mycket... röjt, tvättat, handlat o bara återställt ordningen. Det är kul med fest... men det är allt rätt skönt med det vardagliga lugnet också... Men man skulle allt va två o dela på det... fortfarande singel...



Kommentera här: