Funderingar på att byta jobb...

Fundering ang att byta jobb.... Helt...


Jag fick ett infall o har sökt ett helt annat jobb... på helt annan ort... Alltså, jag vill ju flytta till Kalmar så jag har sökt ett jobb där. Men grejen är den att jag har sökt ett helt annat jobb än vad jag är utbildad för o det känns lite crazy... Jag har sökt ett jobb i en smyckesaffär, som säljare, mest för att det helt enkelt inte FINNS några förskollärarjobb att söka... o finns det några att söka blir man inte ens kallad till intervju... Skulle jag få en tjänst i butik så är jag iaf ett steg närmare Kalmar o vad jag vill. Sen kan jag ju alltid söka förkollärartjänster när jag är på plats, det är ju betydligt lättare än såhär långt ifrån.

Nu när jag tänker på att jobba i butik känns det inte alls fel... tänk att få komma hem från jobbet o fortfarande vara REN! Idag tex. kände jag nåt kladd i ansiktet... o det visade sig vara grönt snor från ett barn... sånt skulle jag slippa. Jag skulle slippa intorkat potatismos på kläderna, snor på kläderna, sand i skorna (o överallt, SOM sand kan krypa in under kläderna), jag behöver inte byta blöjor, torka kräks, torka snor, insmetad banan, jag behöver inte ta på 18 ungar vinteroveraller o bryta redan korta naglar när man ska dra över byxbenen över stövlar, jag måste inte gå ut om det snöar, regnar eller stormar o leka o vara glad. Jag kanske slipper va halvdöv o ha tinitus när jag är 40. Jag inser att det är rätt mycket jag slipper göra!


...grejen är den... att jag gillar att göra allt det där... för det jag missar är värt så mycket... Tänk att komma till jobbet o få en kram av 18 ungar, vad gör väl det att jag får lite snor på kläderna... tänk att få vara ute o njuta av sol, snö o regn... åka pulka på arbetstid, tänk att få vila (ibland somnar man) med 18 ungar... höra hur de sussar gott... att titta på barnen o se hur de sover tryggt på sina madrasser på golvet... tänk att få se barnen utvecklas o lyckas med nya saker o se glädjen i deras ögon...för att JAG har hjälpt dem! Tänk att höra att "Johanna jag älskar dig o mamma"...Mm... det är värt mycket det...


En kram...

Kommentera här: